Už během 1. světové války sloužily filmy Hollywoodu opakovaně účelu naladit obyvatelstvo na válku a prezentovat lidu pohled na stav věcí z hlediska státu. A na tomto principu se v dalším průběhu dějin pramálo změnilo. Za 2. světové války byl instrumentalizován Sergeant York k tomu, aby ve stejnojmenném filmu vytvářel mezi obyvatelstvem USA proválečnou náladu (tehdy ztělesněn Gary Cooperem). Po ukončení války nastoupil na pozici „virtuálního“ nepřítele na místo Němců tentokráte Sovětský svaz a postaral se tak o politikaření u pokladen kin. Ale nešlo pouze o vytváření veřejného mínění a nálad, protože předmětem podprahové politiky Hollywoodu byl často i revizionismus a ospravedlňování politiky americké vlády. Tak kupříkladu zprostředkovával filmový hit „Top Gun“ svého času nový pohled na válku ve Vietnamu. A po 9/11 zaplavila kina lavina válečných filmů (přirozeně s jednostranným poselstvím). Autor také z pozadí „převzetí moci“ Hollywoodu v mezinárodním filmovém obchodě v samostatné kapitole osvětluje sestup německého filmu do bezvýznamnosti a uzavírá ji „výzvou německému kinu“.
(Zdroj: www.unzensuriert.at)