pátek 12. června 2015

Informační válka, seznamy webů a tlak na politickou reprezentaci v Česku

Dotazník pro Michala Voráčka 
Michala Voráčka znám podobně, jako některé jiné vydavatele a provozovatele českých médií. Chybí mi potřeba vzdávat mu pocty a poklony a snad i proto si tykáme. Abych se o něm něco dozvěděl, musel jsem trochu "googlovat" a zjistil jsem, že "je považován za jednoho z mužů, kteří klíčovým způsobem ovlivnili současný mediální trh v České a Slovenské republice" (zdroj). Asi to tak je, nic o tom nevím, žádný trh jsem s ním nezakládal. V každém případě mi přijde jako zajímavý chlap, který toho v médiích hodně zažil a hodně toho ví. Poslechněte si tento Dotazník pro Michala Voráčka a udělejte si sami představu, jak se dívá na mediální scénu a téma "informační válka". (-av-)





INDEX:

00:13 Pojem "Informační válka"
01:38 Připouštějí si nebo lépe řečeno, vědí lidé uvnitř a vně médií, že jsou součástí informační války, ať jako její tvůrci nebo ti, na něž dopadá ničivý účinek?
04:45 Čitelnost médií s ohledem na jejich politickou – ideovou platformu
08:31 Je český divák schopen rozpoznat z jakého důvodu mu něco sděluje nějaké médium?
10:15 Novináři nezprostředkovávají informace
12:21 Divák konzumuje běžné zpravodajství a je otázka nakolik přemýšlí o relevantnosti poskytovaných informací
18:39 Novinařina je nástroj marketingu nutícího diváka přijmout nabízenou "skutečnost" nebo obchod?
22:52 Jaká má být odpovědnost pracovníků médií
25:02 Cenzura a autocenzura
27:38 Manipulaci a lži ve zpravodajství a publicistice, jako výsledek lidského selhání, omylu a chyby nebo jde o záměr profesionálních výrobců mediální "pravdy"?
30:07 Koexistence médií a diváků je v míře důvěry diváků v média, v novináře, v poctivost jejich práce, v upřímnost jejich záměrů
34:41 Extistencí předvyrobených zpráv, které mají vytvořit v divácích zdání autenticity je prokázané například v případě události kolem 11. září v New Yorku
37:57 Na novináře mají vliv a někdy naprosto zásadní, lidé mimo média, kteří prosazují skrze pracovníky médií nejrůznější agendu
40:45 Co má novinář dělat, aby mohl zůstat novinářem
01:03:14 Informace může být zbraň. Například vznikl seznam proruských webů...
01:15:38 Seznam proruských webů se použil k vytváření konkrétního tlaku na politickou reprezentaci s cílem podpořit
tvrzení některých významných osob z české politické scény, že je v České republice válka.
01:21:07 Co budeš dělat, pokud vejde v platnost zákon omezující svobodu slova?