Euromedia nemá problém poskytovat v nabíd- ce fekální tvorbu Lukáše Palána, kvůli knize Hitlerových projevů má však "etické" zábrany. |
V červenci loňského roku však vedoucí nákupu jmenované společnosti, Šárka Nováková, „vzhledem k soudnímu procesu a k etickému kodexu naší firmy“ odmítla odebrat do vlastní distribuce knihy, nabízené brněnskou společností guidemedia etc. Nováková vedení brněnského vydavatelství navíc vyřídila: „Pokud budete mít nějaký nový titul, který nebude tematicky zaměřen na nacismus, velice rádi jej do distribuce zařadíme.“ Zarážející na věci ovšem je, že Euromedia Group již v onu chvíli měla s brněnskou společností guidemedia etc uzavřenu patřičnou smlouvu o distribuci svých knih. Majitel brněnského vydavatelství Pavel Kamas však na smluvenou objednávku zboží k naskladnění čekal marně. Komunikace ze strany Euromedia náhle bez dalšího utichla. Vedoucí nákupu Šárka Nováková reagovala až na opakovaný dotaz z Brna..
Kamas, jenž na sebe loni v médiích mimochodem upozornil výrokem „Hitler je lepší značka než Coca-Cola“ (v celostránkovém rozhovoru pro MF Dnes), se ptá: „V čem jsou naše tituly jiné, než oněch ostatních nabízených 670 knih?“ Obrátil se tedy na vedoucí nákupu společnosti Euromedia znovu mailem, který má redakce k dispozici: „Skutečně pořád nechápu, v čem by problém měl spočívat, když se to ve Vašem obchodě Hitlerem jenom hemží, včetně přetisků originálních propagandistických nacistických pamfletů ze 30tých let, které vydalo Naše vojsko.“ Dostalo se mu i zdvořilé odpovědi, ve které stálo, že kámenem úrazu je kniha s Hitlerovými projevy, „okolo které se toho hodně povídá v médiích“. A pak je tu zřejmě ještě jiná „závadovost“ – je tím národnost Adolfa Hitlera: „My měli zájem o Hitlerovy Čechy. Jsme bývalá německá firma jak jistě víte, i náš ředitel je Němec, takže toto spojení by s knihou Hitlerovy projevy mohlo vyvolat špatnou reakci. Je to jen opatrnost z naší strany“, uvedla Nováková.
Lukáš Palán se představuje na svém blogu. |
Zařazení knižního titulu s fekálním titulem a obscénním obsahem – Píča, hovna, Hitler, Praha – který si lze v nabídce společnosti taktéž vyhledat, ovšem nějakou „špatnou reakci“ v dnešní, mediálně převychované společnosti sotva vyvolá, neboť takovýto produkt zcela nudně zapadá do široké plejády zjevů a výjevů, produkovaných jako na běžícím pásu dnešním hodnotovým „západním“ kulturním a mediálním světem. Proto jej společnost Euromedia zřejmě může mít v nabídce – neodporuje jejímu "etickému kodexu". A tak se v anotaci ke knize Lukáše Palána zájemce v internetovém prodeji společnosti Euromedia může sozvědět, jak „vyzrálé a originální jeho texty jsou“. (-lb-)